باران و دریا

طرز تهیه املت

چهارشنبه, ۲۲ خرداد ۱۳۹۸، ۱۰:۵۶ ب.ظ

طرز تهیه املت

طرز تهیه املت , طرز تهیه املت با رب , طرز تهیه املت قارچ , طرز تهیه املت خوشمزه 

املت یکی از غذاهای محبوب و در اصل یکی از صبحانه‌های معروف و پرطرفداری است که از سال‌های گذشته تا به امروز، نسل‌های جوان و بزرگ‌سال از آن استقبال می‌کنند. به‌طورکلی املت از گوجه‌فرنگی و تخم‌مرغ به همراه روغن یا کره تهیه می‌شود؛ اما امروزه مردم کشور ایران و حتی بعضی از کشورهای خارجی، املت را با کمی نوآوری، به سبک‌های مختلفی تهیه و عرضه می‌کنند که مواد تشکیل‌دهنده هرکدام با یکدیگر متفاوت است.در این مطلب از سایت علم سرا می خواهیم درباره تزیین و طرز تهیه املت خوشمزه با رب و گوجه و قارچ و اسفناج و پنیر در دسته آشپزی برای شما صحبت کنیم . در ادامه با ما همراه باشید .

مواد لازم برای طرز تهیه املت قهوه خانه ای

تخم‌مرغ

گوجه‌فرنگی

روغن

نمک

فلفل

طرز تهیه املت قهوه خانه ای

املت ایرانی، در اصل ساده‌ترین و سنتی‌ترین نوع این صبحانه خوشمزه است که تهیه و طبخ آن‌هم بسیار آسان است. برای تهیه این وعده کامل، به گوجه‌فرنگی، تخم‌مرغ و روغن مایع یا جامد به همراه کره نیاز است. برای طبخ املت ایرانی ابتدا روغن را در یک ماهیتابه داغ‌کرده و سپس گوجه‌فرنگی‌ها را درون روغن بریزید، بعد از نیم‌پز شدن گوجه‌ها، پوست آن را گرفته و گوجه را با روغن ترکیب کنید؛ در مرحله آخر به نسبت گوجه و روغنی که در اختیار دارید، تخم‌مرغ را اضافه می‌کنید و به مدت ۱۰ دقیقه به مخلوط خود حرارت می‌دهید؛ بعد از گذشت زمان مشخص، املت ایرانی خوشمزه آماده سرو است. گفتنی است که بسیاری از املت‌های دیگر که در سراسر جهان تهیه و سرو می‌شوند، از مواد اولیه همین املت ایرانی استفاده می‌کنند.

خوشمزه شدن املت

یکی از حال‌گیری‌های املت، پوست گوجه است که زیر دندان می‌آید و به سقف دهان می‌چسبد. برای همین پوست گوجه‌فرنگی را بگیرید، مگر آنکه بخواهید از پوره گوجه‌فرنگی استفاده کنید. چرب و چیلی: از ما نشنیده بگیرید اما املت خوشمزه، چرب است. برای تهیه املت، از مقدار بیشتری روغن استفاده کنید تا خشک نشود. از روغن مناسب مانند روغن ذرت، آفتابگردان، سویا و کنجد استفاده کنید و در پایان کار روغن اضافه را بگیرید، در غیر این صورت نان به کف تابه بکشید و نوش‌جان کنید!

  • آفرین حامدی

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی