باران و دریا

خواص آلوورا

سه شنبه, ۴ تیر ۱۳۹۸، ۱۱:۰۷ ب.ظ

خواص آلوورا

 خواص آلوورا , خواص آلوورا برای پوست , خواص آلوورا برای مو , خواص آلوورا برای مردان

گیاه «آلوئه ورا» گیاهی است که به طور عمده در مناطق خشک رشد می کند. آلوئه ورا با اینکه به خانواده زنبق تعلق دارد اما در ظاهر شباهت بسیار زیادی به کاکتوس دارد. در این مطلب از سایت علم سرا می خواهیم درباره مضرات و خواص آلوورا برای مو و پوست و مردان و جوش و لک صورت و ابرو در دسته پزشکی و سلامت برای شما صحبت کنیم . در ادامه با ما همراه باشید .

گیاه آلوورا

نام آلوئه ورا در لغت به معنای «ماده تلخ درخشان» که از کلمه عربی «آلوئه» گرفته شده است. آلوئه از خانواده سوسن است این گیاه با ظاهری شبیه به کاکتوس، گیاهی دائمی، گوشتی و آبدار است که حداکثر حدود دو متر ارتفاع دارد با برگ های پهن تیغ دار. اگر تیغ هایی را که در لبه برگ ها قرار دارند جدا کنیم از جای خالی آنها ژلی ترشح می شود که تمام خواص گیاه در آن نهفته است. از آلوئه که امروز در تمام دنیا کاشته می شود برای درمان گستره وسیعی از بیماری ها از انواع میگرن گرفته تا سوءهاضمه، درمان جوش و سوختگی استفاده می شود. آلوئه ورا در طب سنتی ۵ هزار ساله هندی، آیورودا نیز به همین ترتیب ارزشمند شمرده می شود. تمدن های یونانی، رومی، آفریقایی، مایایی، سرخپوستان آمریکایی و چینی نیز آلوئه ورا را گرامی می داشتند و مسلمانان هنوز هم در بسیاری از نقاط جهان در بازگشت در سفر حج برگ های آلوئه ورا را بالای در خانه هایشان آویزان می کنند.

خواص آلوورا

پژوهش‌ها نشان دادند که قند خون را در انسان کاهش می‌دهد. دانشمندان دریافتند از آنجا که آلوئه ورا ( آلوورا ) قادر است آنزیم‌های موجود در پانکراس را فعال نماید می‌تواند در افرادی که دچار دیابت و هیپوگلیسمی هستند به تعادل و تنظیم قند خون کمک نماید. آلوئه ورا ( آلوورا ) در درمان زخم معده : آلوئه ورا ( آلوورا ) ترشح اسیدهای معده را تنظیم و کنترل می‌نماید. همچنین خواص بی‌حس کننده، منعقد کننده خون، ضد باکتری و درمان کننده دارد و برای درمان زخم معده موثر است.تحقیقات اخیر ثابت کرده است که مصرف مداوم آلوئه‌ورا ( آلوورا ) می‌تواند با الیاف سلولزی همراه و مخلوط شود و باعث پالایش و تصفیه خون شود و فشار خون را تنظیم و متعادل نماید.بخور گیاه آلوئه‌ورا ( آلوورا ) تسکین دهنده در د سینوزیت می‌باشد و همچنین استنشاق بخار آبی که برگ آلوئه‌ورا ( آلوورا ) در آن ریخته شده باشد برای شخص مبتلا به آسم مفید خواهد بود.

ترکیبات آلوورا

۹۶ درصد ساختمان ژل آلوئه ورا از آب تشکیل شده است. ۴ درصد باقی مانده اما حاوی مواد فراوانی است که ۷۵ نوع آن شناخته شده اند. ترکیباتی که در ژل آلوئه یافت شده اند از پلی ساکاریدها هستند که قادر به کاهش و ترمیم التهاب هستند.این ترکیب همچنین دارای ویژگی آنتی باکتریال و ضدمیکروب است.آنتی اکسیدان هایی در قالب ویتامین های آ، ب، ث، ای، آمینواسیدهای روی و اسیدهای چرب ضروری نیز در این ترکیب یافت می شوند. کلسیم و آلوئین نیز در آلوئه ورا موجود هستند، آلوئین ملینی بسیار قوی است.

خواص آلوورا برای ترک لب

آلوئه‌ورا با خواص ضد التهابی و درمانی، می‌تواند ترک شدید لب‌ها را درمان کرده و درد مربوط به ترک لب را به آسانی تسکین دهد. به طور سنتی، مردم از این گیاه به عنوان داروی گیاهی استفاده می‌کنند. آلوئه ورا یک درمان چند منظوره برای پوست و همچنین یک مرطوب‌کننده موثر است. علی رغم اینکه ممکن است آلوئه ورا طعمی ناخوشایندی داشته باشد، اما هنوز هم یک درمان خانگی موثر برای ترک لب است.

خواص آلوورا برای جوش صورت , خواص آلوورا برای لک صورت , خواص آلوورا برای زخم , خواص آلوورا برای جوش

آلوورا و سرطان

مصرف خوراکی مداوم آلوئه‌ورا ( آلوورا ) از آنجا که دارای خواص ضد میکروبی می‌باشد برای درمان عفونت‌های میکروبی، مجاری معده و روده مؤثر خواهد بود. همچنین به علت وجود درصد بالای قند در این ژل خاصیت اسمزی بالا نی‌رود و از رشد باکتری‌ها جلوگیری می‌شود. برخی از تحقیقات حاکی از آن است که ماده آنتروکینون موجود در ژل آلوئه‌ورا ( آلوورا )خواص ضد باکتری و ضد سرطانی دارد همچنین اشخاص مبتلا به سرطان که مشغول شیمی درمانی هستند می‌توانند با مصرف این گیاه تهوع و سایر مشکلات مربوط به این درمان را بکاهند.

  • آفرین حامدی

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی